Hovedområder
Arrangementer /træf
Autocampere
Biler
Camping i TV
Campingnyt
Campingpladser i DK
Campingpladser i udl.
Campingvogne
Digital TV
Diverse
Efterlysninger
Fortelte og telte
Gode råd
Konkurrence
Køb og salg (Udstyr)
Mit vogntog
Navigation
Ny campist
Personlige sider
Rejseinspiration
Storebæltsbroen
Udstillinger
Udstyr og Tilbehør
Vintercamping
Debatforum på diverse mærker
Alle områder (liste)
Alle områder (detalj.)
Betingelser
Hjælp:
Oprette ny tråd eller svar på indlæg
Autocampere (ikke salg)
Fold alle indlæg sammen

Titel Forfatter Dato

Dårlig sikkerhed i autocampere  Tommy Hansen 7.5.2019 |  12:34  
Lidt info som man bør tage med i sine overvejelser hvis man køber autocamper:

https://teknikensvarld.se

Det samme er jo gældende for alle k..   knud hansen 7.5.2019 |  12:52
Det samme er jo gældende for alle kassevogne med måske 2T i varekassen, alle frontal sammenstød er mere eller mindre farlige
Knud. Læs nu artiklen. Citat: Fører..   Tommy Hansen 7.5.2019 |  15:38
Knud. Læs nu artiklen.
Citat:
Føreren har i begge kollisjonstestene svært høy risiko for å omkomme eller bli alvorlig skadd. Den halv-integrerte bobilen er litt bedre, men langt unna å gi den beskyttelsen for fører og passasjer som en moderne personbil gir i dag. Alle i bilen har høy risiko for å bli skadet av innredning som løsner i kollisjonen.

Læs mere her:
https://teknikensvarld.se
Jeg har tidligere arbejdet ved en a..   Per Sonne 7.5.2019 |  15:39
Jeg har tidligere arbejdet ved en autocamperforhandler og kunne aldrig komme i tanke om at købe helintegreret . Det er noget skrammel , der er bygget op som en campingvogn og derfor er der ca ligeså meget sikkerhed i , som i en sæbekassebil . En delintegreret eller kassevognsmodel har bedre sikkerhed . Og bemærk at i crasstesten der er linket til ovenfor , vises hvordan det virker når man kører ind i noget massivt der står fast , og ikke en anden bil , autocamper eller lastbil . Der vil det altid være sikrest at befinde sig i det største og tungeste køretøj
Bemærk at man i artiklen skriver: .. Tommy Hansen 7.5.2019 |  16:05
Bemærk at man i artiklen skriver:

Testene er utført etter samme oppskrift som når personbiler blir testet av Euro NCAP. Det vil si frontkollisjoner i 64 km/t, mot en barriere som tilsvarer en kollisjon med et kjøretøy med samme vekt.

Noe av forklaringen til de svake resultatene, er at en bobil har en relativt kort deformasjonssone foran, i forhold til bilens vekt. Føreren har i begge kollisjonstestene svært høy risiko for å omkomme eller bli alvorlig skadd. Den halv-integrerte bobilen er litt bedre, men langt unna å gi den beskyttelsen for fører og passasjer som en moderne personbil gir i dag. Alle i bilen har høy risiko for å bli skadet av innredning som løsner i kollisjonen.

Forstør Zoom
Hvor sikker er et køretøj med campi..   Kjeld L Kristensen 7.5.2019 |  19:46
Hvor sikker er et køretøj med campingvogn efterspændt?
Det er jo nok vigtigt, at få klarlagt at Sikkerheds testene for bilen nok ikke dækker sikkerheden når den har en campingvogn ( med samme vægt eller mere) på slæb

Har selvfølgelig ikke noget med tråden at gøre, men alligevel! Sikkerheden er vel lavere når der tales Campingkøretøjer, og er dette ikke en risiko ved campingkøretøjer
Hvilke officielle test er der lavet på Trækker/CV ?
Ja,det er farligt at leve,kun de fæ..   Kurt Thomsen 7.5.2019 |  22:48
Ja,det er farligt at leve,kun de færreste overlever.
Se film fra Trafikverkets test her:..   Tommy Hansen 8.5.2019 |  10:00
Se film fra Trafikverkets test her:

https://m.youtube.com
Bemærk at de testede autocampere va..   Tommy Hansen 9.5.2019 |  14:55
Bemærk at de testede autocampere var helt tomme. Dvs uden vand, gasflasker, mad, campingmøbler og beklædning.
Det gør ikke sagen bedre.
@ Tommy Hansen Jo mindre bagage og..   Knud Madsen 9.5.2019 |  17:35
@ Tommy Hansen

Jo mindre bagage og udstyr, der er bag i vognen jo bedre. Jo mere vægt, jo mere energi skal der opfanges i fronten med større indpresning til følge.
Men når man gerne vil have en så stor og rummelig vogn som muligt, er der kun styrken i karrossen at"spare" på, fuldstændig som ved en campingvogn, som man også ser splintres til atomer, når den bliver involveret i en kolosion.
Vi bør nok alle køre defensivt med de ustabile køretøjer vi bevæger os rundt i.

Mvh
Knud, GSM
@ Knud. Jeg er helt enig i dine bet..   Tommy Hansen 9.5.2019 |  17:48
@ Knud.
Jeg er helt enig i dine betragtninger, men den svenske test havde jo nok været mere realistisk med feriebelæsning.
Flere campere har jo 80-100 liter ferskvandstank og måske tilsvarende spildevandstank. Dertil kommer 70-80 liter brændstof m.m.

Deltag i debatten

Du skal være logget ind for skrive eller redigere i vores debatforum

E-mail  
Password  
Husk mig  

Er du en ny bruger af vores debatforum, kan du oprette en profil her

Har du glemt dit password?

Fortvivl ikke. Udfyld din e-mail adresse herunder, og vi sender dig straks et nyt.

  E-mail