Hovedområder
Arrangementer /træf
Autocampere
Biler
Camping i TV
Campingnyt
Campingpladser i DK
Campingpladser i udl.
Campingvogne
Digital TV
Diverse
Efterlysninger
Fortelte og telte
Gode råd
Konkurrence
Køb og salg (Udstyr)
Mit vogntog
Navigation
Ny campist
Personlige sider
Rejseinspiration
Storebæltsbroen
Udstillinger
Udstyr og Tilbehør
Vintercamping
Debatforum på diverse mærker
Alle områder (liste)
Alle områder (detalj.)
Betingelser
Hjælp:
Oprette ny tråd eller svar på indlæg
Biler
Fold alle indlæg sammen

Titel Forfatter Dato

1.0 turbo campingtrækker erfaringer  Per Sonne 13.6.2018 |  16:23  
Er der nogen der har campingtrækker erfaringer, med nogle af 1.0 turbo bilerne : Hyundai kona . Suzuki s-cross eller seat arona . Og det er erfaringer jeg søger ikke kloge Ågers meninger.

Har haft en lille 0.9 turbo og trak..   B Jensen 13.6.2018 |  17:08
Har haft en lille 0.9 turbo og trak 800 kg og kun i 4 gear, det gjorde den rigtig godt ,men også meget meget tørstig 7-9 km pr l
Hej Per Hvilken vogn skal du trækk..   Jesper Møller 14.6.2018 |  21:03
Hej Per

Hvilken vogn skal du trække (vægt/vind modstand)?
Vi har kørt med en T@b after skoda fabia 1,2 turbo - 86hk.
Det gav ingen problemer, kunne nemt køre ca. 85km/t i 5-gear på motorvej - det blev jeg faktisk selv overrasket over, at den kunne.

Vh. Jesper Møller
Ikke helt - vi har kun 898 ccm ;o) ..   Jesper Hedegaard 17.6.2018 |  0:29
Ikke helt - vi har kun 898 ccm ;o)
Vi trækker nu på 3. sommer rundt med en Hymer Touring 430 GT, der må veje op til 1.000 kg.
Bevares - Hymer's Touring-modeller har klaptag og er generelt designet med lav vindmodstand for øje.
Men med 90 Hk og 170 Nm har vi ikke problemer med at holde 100 km/t til og fra Amsterdam - bare sæt cruis'en til en passende hastighed alt efter trafikken og skru dig ned i sædet. Dog skal gearerne bruges lidt mere hvis vi ikke kan holde farten oppe mellem 90 og 100; så kommer den oftere for langt ned i omdrejninger og vil godt lige ha 4. gear - så trækker den gerne videre.
Forbruget ligger mellem 8-9 l/100 km ved den hastighed - på en solo-tur med ski i tagboksen til Tjekkiet var forbruget stort set det samme - men hastigheden gennem Tyskland var også "noget" højere end med CV'en efter ;o)
Åh ja - bilen er en Renault Captur 90 TCe; behageligt køretøj der let holder styr på en CV i den størrelse.
Bemærk at Renault hævder at turboen er afstemt til at give (svjh) 80% af momentet allerede ved 1.500 o/m - det giver en behagelig bil at køre til dagligt og giver ganske godt træk til campingbrug. Måske ikke som en større dieselmotor, men sådan en egner sig ikke til vort daglige brug.
Hej Jesper Kan det passe at captur..   Jesper Møller 17.6.2018 |  21:09
Hej Jesper

Kan det passe at captur 0,9 har 170 Nm?, der står 135/140 de steder jeg har kikket.

Vh. Jesper Møller
Hej Jesper Næh - det er da mig, der..   Jesper Hedegaard 19.6.2018 |  20:18
Hej Jesper
Næh - det er da mig, der husker galt...men det er godt nok ikke let at finde oplysningerne på Renault's side.
Men det lykkedes: 140 Nm og 150 Nm under overboost - dette giver også 7 Hk ekstra - men kun i ganske kort tid.
Den kan så chippes i forskellige trin - 120-130 Hk skulle være indenfor rækkevidde fra lænestolen ;o)
Det koster måske lidt mere brændstof at køre med mindre motor, turbo og CV; men hvis du sparer 100.000+ ved købet af bilen....
Jeg trækker en gammel sprite musket..   Per Sonne 20.6.2018 |  19:47
Jeg trækker en gammel sprite musketeer rundt efter en Suzuki sx4 1,6 benzin og forventer at skifte musketeeren ud inden for de nærmeste år med enten en hobby 400 easy eller en adria 430/432 eller lign. Og når suzukien engang skal skiftes bliver det sikkert en s-cross 1,0 eller en Hyundai kona 1,0 , hvis det ellers viser sig at de små 1,0 turbo biler kan holde til at trække med campingvogn. Og er klar over at suzukien sikkert skal forstærkes med mad hjælpefjedre .
Nu er musketeeren udskiftet . Men d..   Per Sonne 16.9.2018 |  17:02
Nu er musketeeren udskiftet . Men det blev en dethleffs 480 årg 1997 med enkeltsenge og en egenvægt på 1000 og total på 1300 kg . Har lige haft den på vægten i læsset tilstand . akseltryk 1120kg . Så nu er spørgsmålet om en 1,0 turbo kan holde til at trække en campingvogn af denne størrelse . Min gamle Suzuki sx4 1,6 benzin klarer det fint , og jeg gider ikke tempo 100 godkendelse . Hverken den danske eller den tyske .

Deltag i debatten

Du skal være logget ind for skrive eller redigere i vores debatforum

E-mail  
Password  
Husk mig  

Er du en ny bruger af vores debatforum, kan du oprette en profil her

Har du glemt dit password?

Fortvivl ikke. Udfyld din e-mail adresse herunder, og vi sender dig straks et nyt.

  E-mail