Hovedområder
Arrangementer /træf
Autocampere
Biler
Camping i TV
Campingnyt
Campingpladser i DK
Campingpladser i udl.
Campingvogne
Digital TV
Diverse
Efterlysninger
Fortelte og telte
Gode råd
Konkurrence
Køb og salg (Udstyr)
Mit vogntog
Navigation
Ny campist
Personlige sider
Rejseinspiration
Storebæltsbroen
Udstillinger
Udstyr og Tilbehør
Vintercamping
Debatforum på diverse mærker
Alle områder (liste)
Alle områder (detalj.)
Betingelser
Hjælp:
Oprette ny tråd eller svar på indlæg
Biler
Fold alle indlæg sammen

Titel Forfatter Dato

Konig / Thule snekæder  Jesper ( rhodocampist via Google ) 3.1.2018 |  21:13  
De ser meget ens ud, laver Konig kæder til Thule?

Kan nogen måske uddybe forholdet?
Har bestilt nogle Konig kæder, som er væsenlig billigere end Thule.

Min opfattelse er Konig laver Thules kæder men hvorfor de skal være næsten halv så billige forstår jeg ik?

Har lavet ordre på flg. Konig cb-12 102.

Iflg. Königs hjemmeside har Thule k..   Klaus Kej 3.1.2018 |  22:01
Iflg. Königs hjemmeside har Thule købt König i 2004 og solgt det igen i 2015:
www.koenig-schneeketten.q-c.de

Thule har ikke længere snekæder i deres salgsprogram, så de kæder, der sælges med Thule navnet er formentlig fra 2015 eller ældre.
https://www.thule.com
Jeg er før blevet nødt til at købe ..   John O. Madsen 4.1.2018 |  14:02
Jeg er før blevet nødt til at købe nye kæder på en tankstation i Norge da en af de gamle sprang. De kostede ca. 500 kr. Senere købte jeg et sæt hos Jem og Fix til ca. 100 kr. Jeg kan ikke se forskel - selv boxen de ligger i ser ens ud.
Der er, kan selvfølgelig være forsk..   Sten 6.1.2018 |  12:22
Der er, kan selvfølgelig være forskel på kvaliteten.

Vi har engang købt kæder i Norge hos den lokale landhandel, alt omfattende store købmand -

De hjemmefra medbragte var for store, kunne ikke spændes ordentligt på de nye hjul.

"Købmandens" var en ½ gang tykkere i stålet der var firkantet, bidder bedre, og så ud til at ha et tykkere lag galvanisering. - de havde også lidt flere tættere mellemforbindelser mellem de 2 Wire ringe end de "danske kæder.

Vi foretrækker typen der danner Yer rumler mindre, og være bedre styrene. pga af den langsgående mellemforbindelse. Kun en fornemmelse.

Der fulgte nogle åbne samleled med i kufferten, der, hvis den sprang, kunne sættes ind og slås sammen med en hammer.

Der findes også her i DK firmaer der er specialister, kan lave levere kæder i specialmål, jeg husker at Peer her på campingferie har haft en annoncør.

Vi har vel meget svært ved at kunne vurdere stålkvaliteten. men det bør et rigtigt kædefirma vel ha styr på.

Vi køret engan i norge med nogle Ford Fokus, år siden, men der var meget lille mm plads mellem bremsen og kæden og udlejningsfirmaet ville først ikke godkende at vi satte kæder, mente at depå bilen leverede pigdæk måtte være nok. Det var det ikke, vi _skulle_ op, meget stejlt, og man ville lokalt udlejningsfirma først komme ud og vise os at det kunne la sig gøre, men gav sig så, mod at den lokale landhandel monterede kæderne, hvilket var nonsens, men de var bange for at kæderene ikke kunne være der.

Tjek bilens instruktionsbog. Her skulle bilens stabilitetsprogram SLÅS FRA.

I meget sne også fastkørt og stejlt gis rigelige RPM 2 gear og man skal så at sige "grave" sig op med rigelig gas. Bilen må ikke gå i stå, så kan man ikke komme i gang igen selv om der er kæder på. Vi har altid både pigdæk på og kæder med til de specielle steder, men kan også li at bo med udsigt. :-)

Om det med stabilitetsprogrammet virker det ved at bremse på relevante hjul, og da træk hjulene "skal" spinne, graver sig frem, aktiveres bremseren måske endda så meget at man går i stå. ( Teknik for almindelige biler uden differentiale spærringer.) Læs bilen manual køreteknik med kæder.

Prøv en google på kædefirmaer, og om ikke andet, studer deres sider. De billige kæder kan vel holde til en enkelt ferie. :-)
For en god ordens skyld. Det der ..   Sten 6.1.2018 |  13:50
For en god ordens skyld.

Det der i forhold til bilen instuktionsbog og når det gik meget op så kæderne blev sat, sku slås fra, var antispin reguleringen.

Læs bilens manual.

Vi prøvede selvfølgelig også med antispin, men det kom hurtigt til at lugte meget "varmt".
John forskellen ligger i udbud og e..   HenrikH 8.1.2018 |  17:49
John forskellen ligger i udbud og efterspørgsel :-)

Præcis som at brændstof som regel er dyrere ved motorvejen end væk fra motorvejen.

Men når behovet er der, så må man jo bare hive murmeldyret frem, betale og se glad ud :-)

Deltag i debatten

Du skal være logget ind for skrive eller redigere i vores debatforum

E-mail  
Password  
Husk mig  

Er du en ny bruger af vores debatforum, kan du oprette en profil her

Har du glemt dit password?

Fortvivl ikke. Udfyld din e-mail adresse herunder, og vi sender dig straks et nyt.

  E-mail