Hovedområder
Arrangementer /træf
Autocampere
Biler
Camping i TV
Campingnyt
Campingpladser i DK
Campingpladser i udl.
Campingvogne
Digital TV
Diverse
Efterlysninger
Fortelte og telte
Gode råd
Konkurrence
Køb og salg (Udstyr)
Mit vogntog
Navigation
Ny campist
Personlige sider
Rejseinspiration
Storebæltsbroen
Udstillinger
Udstyr og Tilbehør
Vintercamping
Debatforum på diverse mærker
Alle områder (liste)
Alle områder (detalj.)
Betingelser
Hjælp:
Oprette ny tråd eller svar på indlæg
Campingnyt
Fold alle indlæg sammen

Titel Forfatter Dato

Så fører campingrådet sig...  Per Henneberg Kristensen 1.6.2017 |  22:37  
Denne gang blander de sig i camping på rastepladser - for lastbilchauffører.

www.campingraadet.dk

@Per H. Kristensen. Er det ikke e..   Jens S. 1.6.2017 |  23:46
@Per H. Kristensen.

Er det ikke en overfortolkning at du skriver "Så fører campingrådet sig......."
bare fordi de refererer fra andet medie.

hilsen jens s.
Er det nu blevet til camping. ? ? ?..   Sten 2.6.2017 |  12:48
Er det nu blevet til camping. ? ? ?? Begrebsforvirring hos mig?

Det interessante (for mig :-) er at man kalder opholdet i hvad, hvor lange parkeringer hvil i weekender eller lignende perioder, af hvilken varighed? ... chaufføren opholdende sig i lastbilen osv - for campering !! ? Hvordan defineres camping?

Hvis nu man med bil vogn eller autocamper raster og herunder falder i søvn, power nap måske for ikke vil køre længere for ikke at blive farlig træt. Så påstås det at man ikke campere, med mindre man tager bord og stole frem. Hvilket, lige det i min optik er latterligt da jeg helst vil indtage måltid osv ved et rigtigt bord siddende på normale stole. Også selv om rastet herunder et forsøg på powernaper af nogle timers varighed

Campere man hvis man på rastepladserne udnytter de til rådighed værende bænke og borde. Nej næppe? ??

Må lastbilchauffører undervejs ikke overnatte/ kunne overholde hviletids bestemmelserne uden man ministeren kalder det for camping? ??

Jeg tænker på om dette mon er rettet mod nogle udenlandske lastbilers længere tids afventen på nye opgaver, parkeret på vores rastepladser. Med chafførene boende i vognene. Er langtidschafører af udenlandsk oprindelse nu blevet til campister?



Campingpladserne, eller rettere nogle autocampere mener ikke at pladserne har tilbud der frister. :-) Jeg ved ikke om man fra camping pladserne er parate til at indrette arealer og fataliteter passede for lastbiler og deres chauffører, inklusive pool fitness og vellnes.

De kan formentlig alle trænge til lidt fitness og vandland, og hvorfor ikke udvide forretningen? Parkeringspladserne bliver krav til underlaget, dyre!

Men skal kaldes det kaldes camping? Hvorfor et obs ved at bringe artiklen på CR side med mindre det er for finurligt, at gøre opmærksom på misforståelsen hvad er camping fra ministerens side.

Altså lige modsat PHK s udlægning. Man hænger ministeren ud? ??

:-)
Undskyld Sten,men hvad er en langti..   Kurt Thomsen 2.6.2017 |  16:25
Undskyld Sten,men hvad er en langtidschauffør,er det en der har været chauffør i lang tid???
Ja det hedder langturschauffør, når..   Hans Erik Kratholm Rasmussen 2.6.2017 |  23:46
Ja det hedder langturschauffør, når ellers chaufføren kører lange ture. Det er der så nogle, der får blandet sammen med langtidsledig, og så kan der vist ikke koges mere suppe på den pølsepind.

Jeg undrer mig også over overskriften, idet jeg har lidt svært ved at se, at Campingrådet fører sig frem i det link, der henvises til. Men jeg kan se et stort problem i, at transportministeren vil løse et køre- hviletidsrelateret problem ved at blande campister ind i sagen. Skæg for sig, og snot for sig, om jeg må bede! Hvis man indfører et generelt forbud imod camping på rastepladserne, er politiet jo også nødt til at kontrollere alle de campister, der overnatter på rastepladserne, hvilket jeg sådan set heller ikke har noget imod, da jeg mener at campister bør overnatte på dertil indrettede campingpladser, og ikke "stjæle" pladserne fra dem, der lovmæssigt er forpligtede til at holde nattehvil. Men ministeren blander altså to ting sammen, i sin iver efter ikke at gøre noget ved problemet med ublu konkurrence fra visse lande. Campingrådet bringer vel bare artiklen, fordi de mener et forbud imod at campere på rastepladserne kan have betydning for deres medlemmer.
Det har faktisk ALDRIG været tillad..   Anette Tracz Knudsen 3.6.2017 |  0:08
Det har faktisk ALDRIG været tilladt / lovligt at 'campere' på rastepladser i Danmark.'

Der er så et 'teknisk' problem derved, at begrebet 'Campering' ikke er definerei i dansk lov og retspraksis. Hvad betyder det... ? Hvornår osv.
I andre lande tillader man hvil og ophold12,24 eller 48 timer...

Rastepladser er lavet til alle de typer af trafikanter der færdes på vejene, inkl. Motorvejsrastepladser.
Hvil handler om TRAFIKSIKKERHED, derfor skal man stoppe om og hvile sig, røre sig, spise og måske også sove... Det gælder for alle... nogen har bedre muligheder for at hvile og sove end andre... OG DET ER FULFT UD TILLADT AT SOVE I STI KØRETØJ. I Sverige opfordrer de bilisterne netop at tage trafiksikkeheden alvorlig. Værsgod kom ind og slap af og bliv gerne i xx antal timer.

Erhvervschaufførene har ikke mere ret til rastepladserne end turisterne eller søndagsbilisterne.

Denne artikel er heller ikke uinteressant.....
- Den handler HELLER IKKE om camping

ekstrabladet.dk
Langtids, langturs. Tak for obset o..   Sten 3.6.2017 |  10:03
Langtids, langturs. Tak for obset og jeg ser, at i fik fat i synsvinklen. Der fremgik set ud fra øvrigt indhold i artiklen der blev linket til
.

Autocamperfolket vil ikke hedde campister men er ? rejsende turister, glemt?, og hvorfor, er det fordi de IKKE vil risikere at skulle "høre under" campingreglementet

Jo, det er også, ligesom "arbejdsløse" østlandes langtidschafører ventende i dagevis - et socialt problem i deres hjemlande.

Men jeg glemmer sent engang da vognmændenes formand i et tv program udtalte, at man absolut ikke havde dårlig samvittighed over de forhold øst chafføre, ventende på fragt, levede under, boende i tomme containere lavende mad på små gasblus, uden øvrige faciliteters overhovedet.

De er frivilligt gået med på det, vil man ha arbejdet, er det sådan i dag. Vi, også danske firmaer tager dem der er billigst, eventuel ved at oprette datterselskaber i de pågældende lande.

OG Analogt til ministeren i linket. Hvorfor kalder de ikke de måske, i hjemlandet! hjemløse gadelevende østborgere ... for campister! ... Og ber dem om at overholde campingreglementet. Opholds længde steder osv osv.

Hvorfor forsøger pladserne ikke at få dem ind hos dem? :-) De har jo tidligere haft patruljer ude og hvis det ikke lykkes, så lokket politiet ud for at jage folk væk. :-o

Ikke vores bord, vi driver jo en forretning. :-))


Jeg ved ikke om campingrådet også bringer en artikel om de gadelevende. Gør de vel hvis en minister også kalder dem "hjemløse" for campister ( og vil ha dem ind under campingreglementet/ sommerhusloven? )...

Underligt at man kan lovgive om noget der ikke er defineret, eller, kan man kun defineres som er campist hvis _vores_ livsstil? kan vi li at kalde noget der er dyrt :-)

.. passer ind i de rammer der findes i campingrelementet? :-)

Hvis man bruger den fortolkning kommer vi vel af med med "påtegningen" brugt om langturschaførererne der blev omtalt af ministeren i artiklen der blev linket til. For det var vel dem man tænkte på?
ombrydningsfejl, afsnittet: "Jo,..   Sten 3.6.2017 |  10:18
ombrydningsfejl, afsnittet:

"Jo, det er også, ligesom "arbejdsløse" østlandes langtidschafører ventende i dagevis - et socialt problem i deres hjemlande".


hørte til længere nede, i det om de gadelevende boligløse.

Beklager ;-) Autocamperfolket er vel, i antagelige mængder, IKKE lig med sociale problemer, dem her i landet i alt fald. :-)) :-))
Vil man have ørene i "maskinen" kan..   Kjeld L Kristensen 3.6.2017 |  11:34
Vil man have ørene i "maskinen" kan man jo om ophold på danske rastepladser fremføre:
Overnatning i så lille et land som DK er det ganske unødvendigt at parkere udover max 2 timer.
Det er alt sammen et spørgsmål om at tilrettelægge sin tur, Men diverse "gratister" fremfører altid noget helt andet som f.ekspl Færdselssikkerhed og andre lign. udtryk som de i virkelighedens verden ikke regner.

Skal man derfor dette gratis Cirkus til livs kunne man indføre parkering i 2 timer gratis herudover xx kr /time.
Herefter kan man efter eget ønske kalde det parkering campering hvil eller andet

Parkeringsfirmaerne vil højst sandsynligt tage et sådan initiativ med kyshånd.
:-) Ja det har altid lydt lidt "h.. Sten 4.6.2017 |  12:33
:-) Ja det har altid lydt lidt "hult" når man konsekvent altid overnatter og satser på at overnatte på rastepladser, stejlepladser havnepladser, på netto parkering, osv osv med, vel at mærke, begrundelsen, trafiksikkerhed. Hvis den egentlige grund er, at det er gratis - (og bekvemt tidsmæssigt).

Klart at det er trafikfarligt hvis man _kører_ meget længere tidsmæssigt end f.eks lovligt i følge køre hviletidsbestemmelserne. Det er selvfølgelig individuelt men er nok bestemt ud fra et eller andet fornuftigt gennemsnit.

I stedet burde man måske bare holde sig til, at det er _lovligt_ at raste herunder sove i ønsket eller nødvendigt omfang!

Og så ellers få myndighederne til at skilte lovlige begrænsninger, tidsmæssig og anvendelse, på stederne.

Jeg kan f.eks ikke se det rimelig i at gøre opsætning af egne borde og stole til et camping kriterie, hvis, eller uanset om det findes på stedet. :-O

At man kalder det rast, selv om man campere, overnatter, "slår lejr" eller bare går til køjs "for natten" er vel uhyre vanskelig at se forskel på.

Hvis andre trafikanter må sove i køretøjet holdende på pladserne, kan jeg ikke se hvorfor campister i deres køretøjer ikke har lov.

Kan der lovgives- eller er der lovgivet, så man ikke må sove i køretøjet, holdende på vores rastepladser?

Omvendt! så kan rastepladserne hvis det griber om sig, ikke benyttes til sit formål - rast, hvis mange hvor mange? benytter den til "week-end" parkeringer, afventer last, eller den i stor stil bruges "som campingplads" overnatninger. OG spørgsmålet er vel om det er samfundets opgave at indrette stadig større "rastepladser" med faciliteters, til lige det formål. Ja, vil nogle sige, mens andre er mere usikre. :-)

OM det med parkeringsafgifterne huskes, at det af byrådet blev valgt i Skagen hvor der på en plads blev tilladt natophold med autocampere - mod gebyr, parkometer, hvorefter kommunen blev boykottet på autocampernes lister med overnatningssteder.

Kjeld den ide er nok dødfødt, med mindre det bliver temmelig billigt.

:-) Billedet: Ordnede forhold.. Billedsøgning freedom camping new zealand https://www.google.dk

Forstør Zoom
Dødfødt Hvorfor skulle min ide være..   Kjeld L Kristensen 4.6.2017 |  15:19
Dødfødt Hvorfor skulle min ide være dødfødt.?
Hvorfor skal samfundet lægge store arealer til fri afbenyttels. i ubegrænset tid
Prøv at Betragte arealet som en parkeringsplads. dvs. Man trækker en billet ved indkørsel
Når man er klar til udkørsel går man hen til automaten og betaler, Hvis man har været der længere tid end gratistiden. Herefter kører man til udkørselsbommen stikker biletten ind, og vips kan man igen køre ud på motorvejen.

Herefter ingen problemer med udenlandske chauffører eller andre gratister. man har betalt hvad er forbrugt

Systemet kan selvfølgelig udvides med Månedskort titures kort osv
Dødfødt og dødfødt. Dødfødt, som a..   Sten 4.6.2017 |  18:32
Dødfødt og dødfødt. Dødfødt, som at det ikke er det folk pris osv vil ha eller bruge.

Hvad med "vores" quickstop Eller i D autohof

https://www.google.dk

De findes jo allerede i Tyskland, stederne hvor lastbilfolket overnatter mod betaling, der også bruges af campister der dog, nattero, advares mod larm fra lastbilernes køleanlæg og, at trafikanterene kommer og kører på alle tider af døgnet, også når man lige er faldet i søvn. :-0

:-) Google kom så lige med dette der siges at være sikret: 36 Rastepladser med sikker parkering til lastbiler https://www.returgods-fragtbors.dk googlesøgning https://www.google.dk
Overnatningsprisen u-omtalt.

Jeg tror simpelthen, uden at vide det helt bestemt, at det overhovedet ikke frister. Det kan i alt fald IKKE friste os.

Vi vil meget helst kun standse, holde rast og overnatte på naturskønne steder hvor der er fred og ro. Og så skal man sikkert, hvad det så er, kunne lufte hunde og børn uden risiko. :-))

For at virke er det nok en forudsætning at al anden parkering/rast over f.eks et par timer bliver forbudt.

Her er et udspil fra EU om Chaufførernes forhold set på J V

EU: Mindsteløn til udenlandske chauffører på danske veje
Publiceret 31. maj 2017 kl. 15:01

Udenlandske lastbilchauffører skal ikke køre længe rundt i Danmark, før de skal tjene det samme som danske chauffører.

De må heller ikke længere sove i deres førerkabiner, når de holder deres lange ugentlige hvil. Det er et hvil, der skal være på mindst 45 timer.

Chaufførerne skal i stedet indkvarteres på motel eller hotel. Det skal arbejdsgiveren betale. :-)

Meget mere på:

www.jv.dk

Det er måske derfor campingrådet har fået obs på ? Er de ny kundegruppe ved at komme penge, får mulighed for at betale. :-)

Deltag i debatten

Du skal være logget ind for skrive eller redigere i vores debatforum

E-mail  
Password  
Husk mig  

Er du en ny bruger af vores debatforum, kan du oprette en profil her

Har du glemt dit password?

Fortvivl ikke. Udfyld din e-mail adresse herunder, og vi sender dig straks et nyt.

  E-mail