Hovedområder
Arrangementer /træf
Autocampere
Biler
Camping i TV
Campingnyt
Campingpladser i DK
Campingpladser i udl.
Campingvogne
Digital TV
Diverse
Efterlysninger
Fortelte og telte
Gode råd
Konkurrence
Køb og salg (Udstyr)
Mit vogntog
Navigation
Ny campist
Personlige sider
Rejseinspiration
Storebæltsbroen
Udstillinger
Udstyr og Tilbehør
Vintercamping
Debatforum på diverse mærker
Alle områder (liste)
Alle områder (detalj.)
Betingelser
Hjælp:
Oprette ny tråd eller svar på indlæg
Campingvogne
Fold alle indlæg sammen

Titel Forfatter Dato

Lageri schmidt  poul alexandersen 19.3.2016 |  20:45  
Jeg kan alle steder læse om, at alle dem der har været hos lageri Schmidt, har fået rettet deres hjul ind, jeg kan ikke se nogle der har været der med en perfekt vogn, altså en vogn de ikke har rettet på.
Er der nogle der har været der , uden at få lavet noget ?
Eller er CV bare dårligt sporret
Vh
Poul

Jeg tror jeg forstår dit spørgsmål ..   Flemming Udbjørg 19.3.2016 |  21:13
Jeg tror jeg forstår dit spørgsmål Poul - men hvor mange opsøger et værksted, hvis de ikke synes er er noget galt?

Så jeg tror der er rigtig mange CV-ejere som aldrig har været hos Lageri Schmidt eller andre værksteder for opretning eller sporing.

Vi er nu på 4. vogn - og har aldrig haft problemer med sporing, retningsstabilitet, rystelser i vognen, unormalt dækslid eller andre tegn på noget som tyder på dårlig sporing. Alle har ligget helt lige efter bilen - helt problemfrit med et helt tilfredsstillende forbrug.
Når man efter 5 år har slidt 2 sæt ..   Harni Hess 19.3.2016 |  23:20
Når man efter 5 år har slidt 2 sæt dæk, finder man ud af at der er noget galt. Mine nuværende 1800 kg føltes meget mere end de 1350 jeg tidligere havde trukket. Det vel og mærket med den samme bil som må trække 2800 kg. Det ene hjul spidsede 6 mm, det andet 7 mm. Efter justering spidser de nu 0,5 mm og bilen kører pludselig op til 2 km længere på 1 l brændstof.

Mvh
Harni
Hej Vi havde fået smadret noget af ..   B Jakobsen 19.3.2016 |  23:23
Hej
Vi havde fået smadret noget af gummiindmaden i vognens aksel fordi vi havde kørt igennem et meget dybt slaghul i vejen, det var helt fyldt med regnvand.
Jeg synes ikke at vi før det uheld havde haft problemer - men efter reparation og ny sporing kørte vognen mærkbart bedre.
Hvorfor skulle man køre på værksted uden grund og uden at få lavet noget??
MVH BJ.
Det med at køre på værksted uden gr..   poul alexandersen 20.3.2016 |  13:01
Det med at køre på værksted uden grund forstår jeg godt.
Men nu er det ikke altid at det er sporringen, som er årsag til at vognen ikke ligger stabilt.

Vh
Poul
Min camping lå skam yderst stabilt,..   Harni Hess 20.3.2016 |  13:45
Min camping lå skam yderst stabilt, selv ved tempo 100. Den var bare særdeles tung at trække pga af fejlsporingen. Allerede på turen hjem fra Haderslev kunne jeg mærke forskel. I begyndelsen troede jeg at det var noget jeg bildte mig ind, men efter en tur på ca 5000 km var jeg 100% sikker i min formodning. Jeg kunne pludselig køre mere end 100 km længere på en tankfuld på den samme strækning ved den samme hastighed.

Mvh
Harni
I forbindelse med dækskift til temp..   Ole Jensen 20.3.2016 |  15:28
I forbindelse med dækskift til tempo 100 ,så jeg mest dækslid på inderstehalvdel af dækket,det ene hjul spidsede 7mm . det andet 3mm
Efter at fejlen er rettet hos Lageri Schmidt slides begge dæk ens
MVH OLE
Jeg er ikke i tvivl om at de gør et..   poul alexandersen 20.3.2016 |  17:33
Jeg er ikke i tvivl om at de gør et godt stykke arbejde
Og jeg vurdere også selv at kikke forbi, men prøver lige i næste uge at få MAD fjeder
På Hyundai I40 cw. Da det skulle give mere stabilitet , netop på I40 cw
Men var bare interesseret i at høre om der er fejl på alle dem der kommer der ned.

Vh
Poul
Hej Poul Vi har været hos Laggeri ..   Jørgen L. (Kalundborg) 20.3.2016 |  18:31
Hej Poul

Vi har været hos Laggeri hvor der intet var galt med vores 2 aksler.
Årsagen var at cv slingrede ret meget.

Løsningen blev at dæk tryk på cv blev hævet fra de 3,5 bar som LMC havde skrevet der skulle være i dækkende til 5,1 bar som dækket har som maks tryk.
På bilen blev de 6 år gamle dæk skiftet fra 265/65-17 til 275/60-18 dvs. lidt lavere i profil, og en lidt større fælg, samt at bilens dæk hæves 20% på baghjulene og 10% på forhjulene

Vh Jørgen
Tak. Jørgen Det var lige sådan en h..   poul alexandersen 20.3.2016 |  19:57
Tak. Jørgen
Det var lige sådan en historie, jeg gerne ville høre.
For det må jo ske at det ikke er akslerne , men støddæmper, forkert pakning, osv

Deltag i debatten

Du skal være logget ind for skrive eller redigere i vores debatforum

E-mail  
Password  
Husk mig  

Er du en ny bruger af vores debatforum, kan du oprette en profil her

Har du glemt dit password?

Fortvivl ikke. Udfyld din e-mail adresse herunder, og vi sender dig straks et nyt.

  E-mail