|
|
|
|
Jeg tror jeg forstår dit spørgsmål Poul - men hvor mange opsøger et værksted, hvis de ikke synes er er noget galt?
Så jeg tror der er rigtig mange CV-ejere som aldrig har været hos Lageri Schmidt eller andre værksteder for opretning eller sporing.
Vi er nu på 4. vogn - og har aldrig haft problemer med sporing, retningsstabilitet, rystelser i vognen, unormalt dækslid eller andre tegn på noget som tyder på dårlig sporing. Alle har ligget helt lige efter bilen - helt problemfrit med et helt tilfredsstillende forbrug. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Når man efter 5 år har slidt 2 sæt dæk, finder man ud af at der er noget galt. Mine nuværende 1800 kg føltes meget mere end de 1350 jeg tidligere havde trukket. Det vel og mærket med den samme bil som må trække 2800 kg. Det ene hjul spidsede 6 mm, det andet 7 mm. Efter justering spidser de nu 0,5 mm og bilen kører pludselig op til 2 km længere på 1 l brændstof.
Mvh Harni |
|
|
|
|
|
|
|
|
Hej Vi havde fået smadret noget af gummiindmaden i vognens aksel fordi vi havde kørt igennem et meget dybt slaghul i vejen, det var helt fyldt med regnvand. Jeg synes ikke at vi før det uheld havde haft problemer - men efter reparation og ny sporing kørte vognen mærkbart bedre. Hvorfor skulle man køre på værksted uden grund og uden at få lavet noget?? MVH BJ. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Det med at køre på værksted uden grund forstår jeg godt. Men nu er det ikke altid at det er sporringen, som er årsag til at vognen ikke ligger stabilt.
Vh Poul |
|
|
|
|
|
|
|
|
Min camping lå skam yderst stabilt, selv ved tempo 100. Den var bare særdeles tung at trække pga af fejlsporingen. Allerede på turen hjem fra Haderslev kunne jeg mærke forskel. I begyndelsen troede jeg at det var noget jeg bildte mig ind, men efter en tur på ca 5000 km var jeg 100% sikker i min formodning. Jeg kunne pludselig køre mere end 100 km længere på en tankfuld på den samme strækning ved den samme hastighed.
Mvh Harni |
|
|
|
|
|
|
|
|
I forbindelse med dækskift til tempo 100 ,så jeg mest dækslid på inderstehalvdel af dækket,det ene hjul spidsede 7mm . det andet 3mm Efter at fejlen er rettet hos Lageri Schmidt slides begge dæk ens MVH OLE |
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg er ikke i tvivl om at de gør et godt stykke arbejde Og jeg vurdere også selv at kikke forbi, men prøver lige i næste uge at få MAD fjeder På Hyundai I40 cw. Da det skulle give mere stabilitet , netop på I40 cw Men var bare interesseret i at høre om der er fejl på alle dem der kommer der ned.
Vh Poul |
|
|
|
|
 |
Hej Poul
Vi har været hos Laggeri .. |
|
Jørgen L. (Kalundborg) |
20.3.2016 | |
18:31 |
|
|
|
|
|
Hej Poul
Vi har været hos Laggeri hvor der intet var galt med vores 2 aksler. Årsagen var at cv slingrede ret meget.
Løsningen blev at dæk tryk på cv blev hævet fra de 3,5 bar som LMC havde skrevet der skulle være i dækkende til 5,1 bar som dækket har som maks tryk. På bilen blev de 6 år gamle dæk skiftet fra 265/65-17 til 275/60-18 dvs. lidt lavere i profil, og en lidt større fælg, samt at bilens dæk hæves 20% på baghjulene og 10% på forhjulene
Vh Jørgen |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tak. Jørgen Det var lige sådan en historie, jeg gerne ville høre. For det må jo ske at det ikke er akslerne , men støddæmper, forkert pakning, osv |
|
|
|
|
|