Hovedområder
Arrangementer /træf
Autocampere
Biler
Camping i TV
Campingnyt
Campingpladser i DK
Campingpladser i udl.
Campingvogne
Digital TV
Diverse
Efterlysninger
Fortelte og telte
Gode råd
Konkurrence
Køb og salg (Udstyr)
Mit vogntog
Navigation
Ny campist
Personlige sider
Rejseinspiration
Storebæltsbroen
Udstillinger
Udstyr og Tilbehør
Vintercamping
Debatforum på diverse mærker
Alle områder (liste)
Alle områder (detalj.)
Betingelser
Hjælp:
Oprette ny tråd eller svar på indlæg
Biler
Fold alle indlæg sammen

Titel Forfatter Dato

Ultimate cell  Jesper ( rhodocampist via Google ) 17.2.2016 |  20:30  
Hvad er jeres konklusion af dette?
Kan læsses lidt nærmere her evt.

www.dancamper.dk

Ævl - ganske enkelt...   B, Jørgensen 17.2.2016 |  20:34
Ævl - ganske enkelt.
Lyder besnærende, Men lad nu FDM el..   Kjeld L Kristensen 17.2.2016 |  20:40
Lyder besnærende, Men lad nu FDM eller godkendte prøvningsanstalter som TÛV teste inden du tager muldvarpen frem Jesper.
Vi skal bestemt ikke købe dette da ..   Jesper ( rhodocampist via Google ) 17.2.2016 |  20:48
Vi skal bestemt ikke købe dette da der stadig er garanti på bilen:-).

Men er da nysgerrig hvad det gør, og om det virker.

Alt udstyr er jo spændende i hvis form.
Samlet vægt er 800 gram på enheden ..   B, Jørgensen 17.2.2016 |  20:59
Samlet vægt er 800 gram på enheden incl. elektrolyse væske som rækker til ca. 70.000 km. det burde få de fleste til at tænke ???????
HEJ I det fremlagte materiale undla..   B Jakobsen 17.2.2016 |  23:07
HEJ
I det fremlagte materiale undlader man klogeligt at nævne tal for forbedring af driften
Ved slogannet "kom en tiger i tanken" lovede man dog en forbedring på 2% så vit jeg husker - jeg ved dog ikke hvad der blev af den lovede dyrepark.
I min grønne ungdom havde jeg en skøn Mercedes, som havde en særlig vandbeholder hvorfra der førte en slange hen i indsugningen. Meningen var, at med øget fugtighed opnåede man en bedre forbrænding m.m.
Jeg blev aldrig klar over om det var rigtigt.
MVH BJ.
Brint indeholder ca 3 gange mere en..   Harni Hess 18.2.2016 |  9:06
Brint indeholder ca 3 gange mere energi sammenlignet med dieselolie. 2 brint og 1ilt blandet sammen kaldes vand (H2O) hvor brinten så kan udskilles vha af simpel elektrolyse. Det eksperimenterede man da med i fysiktimerne i skolen. Den blev samlet op i en kolbe for derefter at blive antændt. Det gav et stort knald.
Søges der på nettet vil man opdage at der er konstateret brændstof besparelser på op til 30% og at man typisk vil spare ca 20% når brinten tilsættes forbrændingen i motoren.
Der findes allerede biler der kører på ren brint. De er totalt forureningsfrie. Det eneste der kommer ud af udstødningen er vand. Derfor nok også den lavere forurening fra dieselmotoren.

Mvh
Harni
Du har ret i dine antagelser Harni,..   B, Jørgensen 18.2.2016 |  9:22
Du har ret i dine antagelser Harni, men her taler du om biler konstrueret til det.
Denne omtalte dims skulle kunne bidrage til en renere forbrænding over 70.000 km, og jeg ville da godt se en beregning på, hvad den med sine minimale størrelse kan bidrage med, man skal lige huske at der ved hvert gram Benzin der forbrændes, bruges 11,4 liter luft - så de promiller den måske kan bøvse af sig, forslår som en skrædder i h......
For at få en given effekt kræves, a..   Harni Hess 18.2.2016 |  10:16
For at få en given effekt kræves, afhængig af brændstoffet, en given mængde brændstof. Hvis den mængde brændstof kan erstattes af noget som har en større brændværdi kræves der tilsvarende mindre mængde af det for at få samme effekt. Det er her at brint kommer ind. Sammenlignet med diesel eller benzin (der er nemlig næsten ingen forskel) skal der kun bruges ca 1/3 del for at få samme effekt. Nu tilsættes brinten så luftindtaget på bilen og er dermed allerede blandet med luften og dermed klar til forbrænding sammen med dieselolien. Motoren kan kun afgive en hvis mængde energi, som i sidste ende bestemmes af den mængde luft der kan presses ind aht forbrændingen. Men når nu den mængde luft er erstattet af en særdeles brændbar luft skal der jo ikke bruges så meget brændstof til samme effekt. Det bliver jo styret af bilens computer og luftmængdemåleren.
Jeg ved ikke om det giver mening, men er min forklaring

https://da.wikipedia.org
www.ultimatecell.ie

Mvh
Harni
Jo det giver god mening, men hvorda..   B, Jørgensen 18.2.2016 |  17:53
Jo det giver god mening, men hvordan kan en "dims" med en totalvægt på 800 gram tilføje noget brugbart til forbrændingen de næste 70.000 km. det er jo naturstridigt ?
Man må jo antage at "dimsens" nettovægt er >= 400 gram. - dvs at man har +/- 400 gram (måske brint) at gøre godt med !
Jeg har da tænkt mig på messen i He..   Harni Hess 18.2.2016 |  17:57
Jeg har da tænkt mig på messen i Herning at forhøre mig lidt nærmere om det hos Dancamper www.dancamper.dk

Mvh
Harni
Du skal være velkommen Harni. Poul ..   John Ahrenkiel 18.2.2016 |  19:43
Du skal være velkommen Harni.
Poul Erik Mortensen fra Ultimate Cell vil være på standen, for at besvare spørgsmål.

Du kan også møde mig, men selv om jeg lige for tiden kører med hydrogen dimsen, har jeg ikke noget med den sag at gøre.
Til den tid ved jeg dog i hvilken grad den påvirker vort forbrug.

mvh John
@John Ahrenkiel. Jeg håber vi ses...   Harni Hess 18.2.2016 |  20:05
@John Ahrenkiel.

Jeg håber vi ses. Jeg er at finde på Hymer standen alle 3 dage.

Mvh
Harni
Det kan IKKE være brændværdien i br..   Sten 18.2.2016 |  22:25
Det kan IKKE være brændværdien i brinten der forbedre ydelsen, men kan være forbedringer pga en renere motor ??? Gælder det helt ud i filter og katalysator.

Vi høre jo at det når filtret på udstødningen stoppes til, må af med en formue for at få det renset. Kan man mon spare nogle af "fræseturene" ud af motorvejen for at få koks i filtret brændt af. Eller bare at bilen pludselig går i rensemode og fyrer en masse ekstra diesel af. Den rens er styret af hvad? modstand i filtret eller timers kørsel?

Der er jo nogen der pga for mange småture kommer additiver i brændstoffet netop for at rense motoren og udstødning.

Hvis man vil tjekke dette ordentligt, bør det vel også kunne ses inde i motoren, renere cylinder og ventiler. Sammelignet med hvad. Før og efter billeder taget hvordan?

Som jeg læser går det IKKE på energien fra afbrændingen af brint, men på, at det på en eller anden snedig vis forbedre forbrændingen, gør den renere. ???

Citeret fra linket Jesper satte ind:

" Ultimate Cell koster 3.995 kr + montage, som i de fleste tilfælde vil være ca. 1 time.

Hos Greenetic gennemgår man de opnåede resultater, og her fortæller man, at der umiddelbart sker det, at motoren bliver meget renere, og dermed opnår man en højere ydelse. En højere ydelse på basis af den samme mængde tilførte brændstof resulterer i en bedre økonomi. Desuden betyder det, at motoren ved et bedre omdrejningsmoment kræver færre gearskift, og derved kører mere jævnt og generelt resulterer i en mere behagelig kørsel. "
:...
Om det med tilsætning af vand der bliver til damp! er det rigtig nok. Det virker.

Mvh
Sten, det er helt rigtigt set. Brin..   John Ahrenkiel 19.2.2016 |  8:32
Sten, det er helt rigtigt set. Brinten skal ses som et additiv, og ikke andet.
Som B. Jørgensen skriver er det en meget lille mængde der tilsættes.
1 l brint vejer 0,09 gram, så der er vel max 5000 liter i beholderen.

Cellen kan indstilles til motorstørrelse, så det gælder egentlig ikke om at tilføre så meget brint som muligt, og 70.000 km gælder nok for de mindste motorer.

Jeg kører med et anlæg, men har ikke kørt nok til at kunne udtale mig klokkeklart.
Der er mange ting, der spiller ind overfor brændstofforbrug, så en sammenlignelig måling kræver flere 1000 km.

Mine første spæde iagttagelser:
Jeg syntes der kommer mere vanddamp ved kold motor (hvid røg)
Jeg syntes der kommer mindre sort røg ved kraftige accelerationer (min Fiat Ducato har altid haft tendens til at sende synlig sort røg ved kraftig acceleration, især hvis man har luntet afsted på de små veje et stykke tid).
Forbruget vil jeg ikke gætte på før jeg har flere målinger.

mvh John
Ja det sørge fopr med ren forbrænd.. Sten 19.2.2016 |  16:22
Ja det sørge fopr med ren forbrænding og optimal udnyttelse af (kun af diesel?) er en uhyre kompliceret opgave.

Bare se hvor svært det har været for VW. :-) Hvis i så Kontant forleden fortalte de om det, at softvaren når den konstaterede, at der blev testet. bla tilsatte brændstoffet Urea.

En gang til Urea. Der neutralisere NoX i udstødningen.

Jeg ved ikke hvad NoX er ud over at folk osv over tid blir syge og dør af det. Er det det samme som sod, en gasart, eller i familie med Radon?

Det blev et sted sagt at VW s stunt har kostet ? 44000 glemt fortrængt et grimt stort tal liv og kan ikke huske om det var siden man begyndte at snydemed ikke at opfylde krav, eller om året. Og hvad med senvirkninger.

CO2 er i den sammenhæng nærmet uskyldigt med mindre man er overbevist om, at det er det der får El Nino vejret til at gå amok.

I skal måske hælde lidt urea i tanken, eller få en eller anden med de evner, en genmodificeret mekaniker til med jævne mellemrum at pisse et par dråber i den. :-) Joke!

Vi venter meget spændt på tallene fra Peers tur.

Og så hygge og nostalgi. Jeg ved ikke om i fik kikket på de 2 Nordmænds Finlands tur, men i 1´afsnit overnatter de i en Smedie hvor ejeren skal til syn med sin gamle 2 takt SAAB herregårdsvogn. Se opstarten af den fra tid 24:11 på https://tv.nrk.no :-))

Dette bare for at fortælle HVOR langt vi er kommet. Jeg ved da heller ikke hvor rent kørerne de 2 "varebiler" vores 2 campister har til rådighed egentlig er.

Man har telte med, så kan meget tilgives, og så er Finland jo stort og har et myggeproblem.
SAAB en dumpede til syn, gu ved hvorfor. Mon den havde klaret det med nogle hvor mange Ultimate celler monteret. ::

Husk nu i kan også bruge Urea! Tjek hellere i senete TV program Kontant.


:-) Os er vel kun os hvis man syns det er os.

Linket igen Se opstarten af en Saab på tid 24:11 på https://tv.nrk.no :-))

:-)

Forstør Zoom
Mon ikke det er klogt at vente med ..   Tommy Hansen 19.2.2016 |  17:08
Mon ikke det er klogt at vente med indkøb af Ultima Cell til instanser som ADAC, FDM og lign. har testet dimsen seriøst.
Jeg har før set vidunderdimser m.m. blive testet af bilorganisationer og jeg mener endnu ikke at have set tests understøtte hvad disse ting lovede, men lad os se.....

Vh. Tommy Hansen
Hvis man vil se TV programmet hvor .. Sten 19.2.2016 |  20:23
Hvis man vil se TV programmet hvor de viser at der af VW _ bl.a_ bruges urea når bilen testes kan det ses her. https://www.dr.dk

Mange mener vel, at det nok ikke kun er VW der har været på "grissebassen".

Og grunden til at ta det op. Additiver der giver renere forbrænding og renere motor.

Hvad er det?

Jeg læste engang det med småt på en lille flaske benzinmotor motorrens, pris lille 100 kr seddel købt på tanken, at den indeholdt 120 ml White spirit og det er https://www.google.dk uden at oplyse mere om indholdet.

Virkede det? Mø bø, det syns jeg. :-)

OG jo det er stærkt urelevant at blande urea og white spirit ind i en tråd om Ultimate cell.

mvh

Forstør Zoom
Hej John Ahrenkiel, hvis du stadi..   Poul Hansen 5.12.2017 |  9:36
Hej John Ahrenkiel, hvis du stadig kører med Ultimate cell monteret må du have gjort nogle erfaringer, virker det og har det nogen effekt på partikel filter. Er der andre der har erfaringer hører jeg gerne både positive og negative. Er der nogen der ved om Ultimate cell er testet af FDM eller andre?
Hilsen pha
Du har muligvis set dette, og måske.. Sten 5.12.2017 |  11:57
Du har muligvis set dette, og måske ikke.

kik på side 30 -31 https://issuu.com

Nu er det vel ret almindeligt at en bilmotor kører bedre efter en lang tur, end før, det der med at blive brændt ren. Hvilket også bør kunne ses i testresultater!

jeg forstår godt at du spørger på længere tids erfaring.

ET eller andet siger mig dog at bilfabrikkerne i lyset af de seneste afsløringer af svindel med biltests og metoder, for længst ville ha installeret det her i deres biler.



Bare tænk på at man så at sige slår generatoren fra i bilen (variabel ladespænding) for at spare få promille på bekostning af bly og batteriets levetid. (min påstand).

Firmaet siger et sted at de vil ha det testet af teknologisk institut. Nogen der har set noget?

Jeg venter spændt på John og andres s erfaringer.

Forstør Zoom
Om det med at bilen kører længere p.. Sten 5.12.2017 |  12:11
Om det med at bilen kører længere på literen på nedturen end opturen, er det vel nærmest en selvfølge. OP og NED hvad siger det dig? :-))

Forstør Zoom
Det kunne også være spændende at hø..   Poul Hansen 5.12.2017 |  16:41
Det kunne også være spændende at høre om Neslien stadig har Ultimate cell monteret, og om Toyota evt. har været inde over.
Pha

Deltag i debatten

Du skal være logget ind for skrive eller redigere i vores debatforum

E-mail  
Password  
Husk mig  

Er du en ny bruger af vores debatforum, kan du oprette en profil her

Har du glemt dit password?

Fortvivl ikke. Udfyld din e-mail adresse herunder, og vi sender dig straks et nyt.

  E-mail