Hovedområder
Arrangementer /træf
Autocampere
Biler
Camping i TV
Campingnyt
Campingpladser i DK
Campingpladser i udl.
Campingvogne
Digital TV
Diverse
Efterlysninger
Fortelte og telte
Gode råd
Konkurrence
Køb og salg (Udstyr)
Mit vogntog
Navigation
Ny campist
Personlige sider
Rejseinspiration
Storebæltsbroen
Udstillinger
Udstyr og Tilbehør
Vintercamping
Debatforum på diverse mærker
Alle områder (liste)
Alle områder (detalj.)
Betingelser
Hjælp:
Oprette ny tråd eller svar på indlæg
Rejseinspiration Schweiz
Fold alle indlæg sammen

Titel Forfatter Dato

St Gotthard tunnel  Tor Arvid 7.7.2011 |  11:05  
Hei,
I sommer legger vi i vei til Italien som de siste to år. Tanken har vært å reise gjennom Autobahn 2 i Sveits - Schweiz - Luzern og St Gotthard tunnel. Nå har tankene begynt å komme:
Er der en god ide å ta denne vei sent i juli? Hvis vi følger dagens plan, vil vi kjøre gjennom tunnelen den 28. juli tidlig på dagen (9-10).

Vil køen være før tunnelen - eller inne i tunnelen?
Jeg er godt vant med tunneler, inkludert verdens lengste på 24,5 kilomet i Lærdal her i landet - men ikke kombinasjonen av ekstremt lang tunnel og stor trafikk...

www.campist.info

Hej Køen er før! Der er ikke 'fri' ..   Bent Schack Iversen 8.7.2011 |  23:35
Hej
Køen er før!
Der er ikke 'fri' indkørsel, man bliver sendt ind med et vist mellemrum, og så er der en minimumsafstand at respektere.
hej
Bent
Hei Tor! Det er ved at være længe s..   F. Bruun 8.7.2011 |  23:51
Hei Tor!
Det er ved at være længe siden, at Lærdal-tunnelen var verdens længste!
Gennembrud i verdens længste tunnel
Offentliggjort 15.10.10 kl. 14:34
Fredag var der hul igennem under Alperne. Verdens længste tunnel er færdig efter 15 års byggeri.
Alpe-tunnel sætter verdensrekordVerdens længste tunnel er klokken 14.17 boret færdig i de schweiziske alper. Den kommende tunnel til højhastighedstog er 57 kilometer lang.
Da det enorme bor ramte igennem, brød minearbejdere ud i jubel.
Den nye forbindelse til højhastighedstog i St. Gotthard vil stå færdig i 2017. Den vil få stor betydning for togdriften mellem Nord- og Sydeuropa og hjælpe med til at forhindre tæt trafik og forurening i Schweiz.
Japanerne er slået
Tunnellen har kostet 52 milliarder kroner.
Den længste tunnel har hidtil ligget i Japan. Det er forbindelsen mellem øerne Honshu og Hokkaido, som er 53,8 kilometer lang.
Det har taget 15 år at bore tunnellen i St. Gotthard. Otte arbejdere er omkommet under boringen.
Takk Bernt! Takk du også F.Bruun -..   Tor Arvid 13.7.2011 |  14:52
Takk Bernt!
Takk du også F.Bruun - jeg skulle selvsagt ha vært presis. Da jeg skrev om Lærdalstunnelen mente jeg verdens lengste tunnel for biltrafikk:-)

Min kone har uansett bestemt at vi ikke kjører St Gotthard - fordi hun ikke kan like å være så lenge inne i fjellet. Derfor tar vi veien ned Die Romantische Strasse og gjennom Fernpass og så Brenner i stedet :-)

www.campist.info
Hei Tor!! Hvad med at køre over Ims.. F. Bruun 13.7.2011 |  14:59
Hei Tor!!
Hvad med at køre over Imst og Landeck og via Reschenpas?
www.reschenpass.it

Forstør Zoom
Hei Tor!! Glemte helt at du på Roma.. F. Bruun 13.7.2011 |  15:03
Hei Tor!!
Glemte helt at du på Romantisches Strasse skal gøre ophold i middelalderbyen Rothenburg ob der Tauber:
www.google.dk

Forstør Zoom
F. Bruun ...beklager at jeg fulgte ..   Tor Arvid 30.11.2011 |  11:30
F. Bruun
...beklager at jeg fulgte dårlig med i timen! Først nå jeg tilfeldig så ditt svar fra i sommer. Derfor har jeg ikke kjørt gjennom Reschenpass - men hva slags vei er egentlig dette?
Jeg kan godt kjøre på smale og svingete veier, men foretrekker å gjøre det her hjemme hvor jeg er kjent... (og aller helst uten CV)
Men er dette en kurrant vei?
Uanset, kommer Nordmændene stærkt i.. Bruger slettet 30.11.2011 |  12:04
Uanset, kommer Nordmændene stærkt igen med Rogfast der så bliver verdens længste. www.vegvesen.no

390 meter under havets overflade og mindst 50 meter under havbunden vil vejvæsnet i Norge anlægge to 25 kilometer lange, undersøiske tunnelrør. Rogfast-tunnelen lige nord for Stavanger bliver både verdens dybeste og længste undersøiske vejtunnel.

Som om det ikke er nok, får tunnelen en to kilometer lang arm, der gør de 520 beboere i Norges mindste kommune på øen Kvitsøy landfaste med resten af Norge. Sidegrenen betyder, at tunnelsystemet også får verdens dybest beliggende vejkryds 200 meter under havets overflade.

Projektet, som selv de tunnelbyggevante nordmænd kalder gigantprosjektet, kan anlægges for otte milliarder kroner.

Forstør Zoom
...og derfor er det så mange hull i..   Tor Arvid 30.11.2011 |  13:06
...og derfor er det så mange hull i veiene i resten av landet :-)
Hei Tor Arvid! Vejen over Reschen-p.. F. Bruun 30.11.2011 |  13:40
Hei Tor Arvid!
Vejen over Reschen-pas er en god, flot og bred landevej!

Forstør Zoom

Deltag i debatten

Du skal være logget ind for skrive eller redigere i vores debatforum

E-mail  
Password  
Husk mig  

Er du en ny bruger af vores debatforum, kan du oprette en profil her

Har du glemt dit password?

Fortvivl ikke. Udfyld din e-mail adresse herunder, og vi sender dig straks et nyt.

  E-mail